Självklart Alliansen – men rösta också borgerligt! KDU lanserar ny kampanj

sara_rosta_borgerligtNu är det supervalår och KDU lanserar sina nya kampanjer inför de nationella valen och valet till Europaparlamentet. Titeln på kampanjen inför den nationella valen är ”Självklart!”

– Vi har valt att kalla kampanjen för ”Självklart”, eftersom vi ser det som just självklart att Alliansen är det enda existerande regeringsalternativ som har kraften att utveckla Sverige. Detta räcker dock inte. Vi unga kristdemokrater vill också se en tydligt borgerlig politik med stärkta familjer, ordning och reda i skolan och mer lag och ordning i fokus. Då ska man naturligtvis rösta på Kristdemokraterna, säger Sara Skyttedal.

”Galen nog att förändra EU” är titeln på EU-kampanjen som har ett tydligt fokus på att sätta gränser för unionens inflytande.

– Det brukar heta att det är människor som är galna nog att tro att de kan förändra världen är de som gör det. Kampanjen inför valet till Europaparlamentet fokuserar tydligt på vad vi vill ha unionen till. KDU vill ha ett EU med tydliga gränser för beslutsfattandet. EU ska fokusera på frihandel, den inre marknaden och på att bekämpa internationell brottslighet. Vi behöver personer som verkligen vill förändra EU och som har idéer för hur man gör det. Därför kandiderar jag till Europa-parlamentet, avslutar Sara Skyttedal.

KDU:are över hela landet kommer nu bedriva valrörelsearbete ute på skolor och andra ställen där ungdomar möts och föra ut kristdemokratisk politik. De nya kampanjerna är ett verktyg i detta arbete. Mot nya valframgångar!

Läs mer på http://www.kdu.se/politik/

För mer information: