Sara Skyttedal omvald till vice ordförande i Yepp

Den 9-12 maj arrangerade Youth of the European People’s Party (YEPP) kongress i Bulgariens huvudstad Sofia. Där valdes Sara Skyttedal, nyvald förbundsordförande för KDU, till vice ordförande för organisationen.

– Som vice ordförande för YEPP ser jag fram emot att initiera en utökad diskussion kring frågor som rör Europas framtid. Jag vill göra detta utifrån en realistisk syn på hur EU bör utvecklas i framtiden, säger Skyttedal.

– YEPP är den största och viktigaste politiska ungdomsorganisationen i Europa. Vi ska vara ett forum där framtidens europapolitik formas.  Vi har ett ansvar att ta en starkare politisk roll och ständigt ligga på EPP och våra moderpartier om att våga förnya politiken. Jag är glad över att få vara en del i detta arbete, avslutar Sara Skyttedal.

YEPP är europapartiet European People’s Party’s (EPP) officiella ungdomsförbund och samlar idag över femtio mitten-höger ungdomsförbund från trettioåtta olika länder. Tillsammans har dessa över 1,2 miljoner medlemmar vilket gör YEPP till den största politiska ungdomsorganisationen i Europa. YEPP grundades 1997 genom en sammanslagning av två liknande organisationer och dess första ordförande var Fredrik Reinfeldt.

För mer information:

Sara Skyttedal skyttedal@kdu.se