Sara Skyttedal omvald till KDU-ordförande

sara_vit

Sara Skyttedal valdes i helgen enhälligt om till förbundsordförande för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet under det 49:e riksmötet som ägde rum i Uppsala.

– Det känns hedrande och inspirerande att återigen ha fått medlemmarnas förtroende. Vi befinner oss redan i valrörelse. Jag är beredd att ge allt för KDU och ett starkt kristdemokratiskt valresultat, både i valet till Europaparlamentet och de nationella valen i höst, säger Sara Skyttedal.

– KDU är det enda borgerliga förbundet i svensk politik. Vi måste kämpa vidare för familjens frihet, att lag och ordning ska råda och en europapolitik där EU sysslar med rätt frågor och att makt i vissa fall rullas tillbaka från Bryssel till de nationella parlamenten. Detta är precis den politik som Sverige och Europa behöver. Jag är stolt över att få vara en del i detta, avslutar Sara Skyttedal.

Vid riksmötet valdes också Christian Carlsson från Stockholm om till förste vice förbundsordförande och Hugo Fiévet fick förnyat förtroende som andre vice ordförande. Förbundsstyrelsen består i övrigt av:

Maurice Forslund, Spånga
Emil Svensson, Enskede