Mitt hjärta är blått! – KDU lanserar ny kampanj

Under hösten kommer KDU att lägga i en högre växel med kampanjarbetet. KDU:are över hela landet kommer att finnas ute på skolor och andra ställen där ungdomar möts och föra ut kristdemokratisk politik. Med anledning av detta lanserar förbundet nu kampanjen ”Mitt hjärta är blått!”

–”Mitt hjärta är blått!fokuserar på vikten av solidaritet direkt mellan människor. Jag är övertygad om att ett gott samhälle byggs underifrån. Solidariteten,omtanken och ansvarstagandet för varandra börjar inte i riksdagen, utan hos oss själva, säger   förbundsordförande, Aron Modig.

– Många unga människor mår dåligt. Familjer splittras och ett stort antal personer lever iensamhet. Den globala fattigdomen är fortfarande stor. Detta är exempel på problem vi behöver få bukt med, men politiker kan inte lösa allt. Lika viktigt är hur vi beter oss mot varandra och att vi tar ansvar för våra medmänniskor, avslutar Aron Modig.