Mario Shevchenko ny generalsekreterare för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet

mario_fd14Mario Shevchenko är ny generalsekreterare för Kristdemokratiska Ungdomsförbundet. Han kommer närmast från en anställning som organisationssekreterare, men tar alltså nu ytterligare ett steg i KDU.

– Det känns väldigt inspirerande att få arbeta i en organisation med en positiv trend. Kristdemokraterna fördubblade sitt stöd bland förstagångsväljare i riksdagsvalet 2014 och vi har värvat många nya medlemmar under året. Jag vet att KDU och Kristdemokraterna har potential att växa ännu mer, säger Mario.

– Jag vill nu vara med och bygga KDU starkt, med sikte på valet 2018. Vi ska se till att fler människor får upp ögonen för kristdemokratin och KDU kommer att fortsätta vara den tydligt borgerliga rösten i debatten. Det känns väldigt kul att få vara en del av detta, avslutar Mario.

Mario Shevchenko övertar därmed rollen som pressekreterare för KDU och kan nås på 08-723 25 34 och mario@kdu.se

För mer information:
Mario Shevchenko