KDU utlyser tjänsten som Generalsekreterare

kduKDU utlyser tjänsten som Generalsekreterare
vid Kristdemokratiska Ungdomsförbundets (KDU) rikskansli

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag drygt 5 300 medlemmar över hela landet. Organisationen består av 24 distrikt. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att diskutera politik och att föra ut våra politiska åsikter, och på så sätt förändra samhället. Det innebär bland annat att vi arbetar mycket med skolbesök, aktioner, kampanjer och med att skriva insändare och artiklar.

Generalsekreteraren är navet i KDUs organisation. Några av arbetsuppgifterna är att vara styrelsens tjänsteman, ansvara för att verksamheten utvecklas, att representera organisationen utåt i kontakter med myndigheter och politiker men även inom den kristdemokratiska rörelsen, att tillsammans med förbundsordförande arbeta fram politiska ställningstaganden, ansvara för presskontakter, hålla i utbildningar och arrangera riksmöten, förbundsråd etc. Resultatet är ett brett och spännande arbetsfält som spänner över såväl nationell som internationell nivå. Vi söker en person som aktivt vill jobba med att stärka KDU inför den stundande valrörelsen.

Vi söker en ordningsam person, som gillar att visionera politiskt, vara politisk rådgivare och ta politiska ställningstaganden. Du bör ha kunskaper och tankar kring utvecklingsarbete och förändringsprocesser i en organisation. Du bör också ha erfarenhet eller tankar kring arbetet med ungdomars inflytande och hur detta område ska kunna utvecklas och få praktiskt genomslag. Att vara utåtriktad och ha lätt att ta kontakt är ett måste för det här jobbet. Du skall dela de kristdemokratiska värderingarna och bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Bakgrund i ungdomsförbundet, körkort samt enklare kunskap inom layout och design är en merit men inget krav. Lön utgår efter resultat av löneförhandling. Vår intention är att nästa generalsekreterare kan jobba parallellt med nuvarande för en tid så vi önskar att tjänsten tillträds under januari månad. Du bör bo i Stockholm, eller ha möjlighet att bosätta dig här under anställningen.

Frågor besvaras av
Generalsekreterare Mario Shevchenko, 070-527 25 34
Förbundsordförande Christian Carlsson, 076-893 71 55

Ansökan, meritförteckning, lönekrav och referenser ställs till Mario Shevchenko, mario@kdu.se senast den 4 december.