KDU Riks söker valkoordinator

fs_loggaKristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag ca 5800 medlemmar över hela landet. Organisationen består av 24 distrikt som arbetar lokalt och regionalt. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att diskutera politik och att föra ut våra politiska åsikter, och på så sätt förändra samhället. Det innebär bland annat att vi arbetar med skolbesök, kampanjer och med att skriva insändare och artiklar.

2018 är det valår. För att öka takten och samordna valrörelserna för KDU i hela landet söker KDU Riks en valkoordinator som under våren arbetar deltid för att under sommar och höst gå upp på 100 % tjänst. Arbetsuppgifter består i att hålla kontakt med KDU:s alla distrikt och samordna KDU:s valrörelseaktiviteter på skolor. Som en del av rikskansliet kommer du delta i den centrala planeringen och stötta distrikten i kampanjarbetet, vilket kan innebära resande. Arbetstiden kan bli förlagd till kvällar och helger.

Vi söker en person som är utåtriktad och har lätt att ta kontakt med människor. Du skall dela de kristdemokratiska värderingarna och bör kunna uttrycka dig bra i tal och skrift. Då sociala medier är en betydande del av valrörelsen är det meriterande om du har goda kunskaper i kring dessa och kan ta del i ansvaret för KDU:s kampanjarbete på nätet. Även grundläggande kunskaper i grafisk formgivning är meriterande. Bakgrund i ungdomsförbundet är en merit men inget krav. Eftersom vi är en ungdomsorganisation söker vi dig som är under 32 år.

KDU:s rikskansli är placerat i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med Kristdemokraternas partikansli, Kvinnoförbundets rikskansli och Kristdemokraterna i Stockholms Stad/läns distriktskanslier i Gamla Stan i Stockholm. Arbetet kommer till stor del att utföras tillsammans med KDU:s lokala organisationer runt om i hela Sverige.

Du bör bo i eller Stockholm eller i närheten, alternativt ha möjlighet att bosätta dig här under anställningen. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse, men i början av april är önskvärt. Lön utgår efter resultat av löneförhandling.

Gå gärna in på www.kdu.se och läs om vår organisation.

Frågor besvaras av generalsekreterare Fredrik Bergström, 076-527 25 34, fredrik@kdu.se

Ansökan, meritförteckning, lönekrav och referenser ställs till Fredrik Bergström, Box 2373, 10318 Stockholm eller till fredrik@kdu.se, tillhanda senast den 20 december 2018.

KDU kommer utöver detta att förstärka sin organisation med anställda valombudsmän under valrörelsens intensivaste del. Vi kommer att anställa runtom i landet. Är du intresserad av att arbeta för KDU? Anmäl ditt intresse redan nu till ovanstående adress.