KDU Riks söker Valkampanjsamordnare

fs_loggaKristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag ca 4800 medlemmar över hela landet. Organisationen består av cirka 20 distrikt som arbetar lokalt och regionalt. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att diskutera politik och att föra ut våra politiska åsikter, och på så sätt förändra samhället. Det innebär bland annat att vi arbetar med skolbesök, kampanjer och med att skriva insändare och artiklar.

2014 är det supervalår då både de nationella valen och valet till Europaparlamentet kommer att hållas. För att öka takten och samordna valrörelserna för KDU i hela landet söker KDU Riks en valkampanjsamordnare på 100% tjänst. Arbetsuppgifter består av att hålla kontakt med KDU:s alla distrikt och samordna KDU:s valrörelseaktiviteter på skolor. Som en del av rikskansliet kommer du delta i den centrala planeringen och stötta distrikten i kampanjarbetet, vilket innebär mycket resande. Arbetstiden kan stundtals bli förlagd till helgdagar.

Vi söker en person som är utåtriktad och har lätt att ta kontakt med människor. Du skall dela de kristdemokratiska värderingarna och bör kunna uttrycka dig bra i tal och skrift. Då sociala medier är en betydande del av valrörelsen är det meriterande om du har goda kunskaper i kring dessa och kan ta del i ansvaret för KDU:s kampanjarbete på nätet. Även grundläggande kunskaper i grafisk formgivning är meriterande. Bakgrund i ungdomsförbundet är en merit men inget krav. Eftersom vi är en ungdomsorganisation söker vi dig som är under 30 år.

KDU:s rikskansli är placerat i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med Kristdemokraternas partikansli, KDU Stockholms distriktskansli, Seniorförbundets och Kvinnoförbundets rikskanslier, och Kristdemokraterna i Stockholms Stad/läns distriktskansli i Gamla Stan i Stockholm. Arbetet kommer till stor del att utföras tillsammans med KDU:s lokala organisationer runt om i hela Sverige och inte på rikskansliet.

Du bör bo i eller Stockholm eller i närheten, alternativt ha möjlighet att bosätta dig här under anställningen. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse, men i början av april är önskvärt. Lön utgår efter resultat av löneförhandling.

Gå gärna in på www.kdu.se och läs om vår organisation.

Frågor besvaras av personalansvarig Kalle Bäck, 08-723 25 32, kalle@kdu.se

Ansökan, meritförteckning, lönekrav och referenser ställs till Kalle Bäck, Box 2373, 10318 Stockholm eller till kalle@kdu.se, tillhanda senast den 21 februari 5 mars 2014.

KDU kommer utöver detta att förstärka sin organisation med anställda skolinformiatörer / kampanjarbetare under valrörelsens intensivaste del. Vi kommer att anställa runtom i landet. Är du intresserad av att arbeta för KDU? Anmäl ditt intresse redan nu till ovanstående adress.