KDU Riks söker Organisationssekreterare

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag ca 4500 medlemmar över hela landet. Organisationen består av 26 distrikt. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att diskutera politik och att föra ut våra politiska åsikter, och på så sätt förändra samhället. Det innebär bland annat att vi arbetar mycket med skolbesök, aktioner, kampanjer och med att skriva insändare och artiklar.

Inför valen 2014 satsar KDU på att bygga en stark lokal organisation i hela Sverige. Vi söker därför en person som skall arbeta med att stödja och utveckla arbetet i distrikten. Vi är flexibla vad gäller tjänstens omfattning och kan tänka oss en deltidsanställd person, men är också öpnna för en heltidsanställning. Arbetet innebär genom att kontinuerligt informera, stödja och inspirera distrikten genom besök, samtal via telefon och e-post. Du kommer också att arbeta med punktinsatser för stärkande av KDU:s organisationer på prioriterade områden och att stödja arrangerandet av rikskampanjer lokalt. I arbetet kommer du även att följa upp lokala kampanjaktiviteter med utbildningsstöd av nya medlemmar och funktionärer. Tjänsten innebär mycket resande.

Vi söker en person som har god föreningsvana. Du bör ha kunskap, erfarenhet och tankar kring utvecklingsarbete och förändringsprocesser i en organisation. Att vara utåtriktad och ha lätt att ta kontakt är ett måste för det här jobbet. Du skall dela de kristdemokratiska värderingarna och bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi värderar formell och informellt förvärvad kunskap likvärdigt. Att vara utåtriktad och ha lätt att ta kontakt utgör en viktig del av det här jobbet.

KDU:s rikskansli är placerad i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med Kristdemokraternas partikansli, Kvinnoförbundets rikskansli, KDU Stockholm Stad/Läns distriktskansli och Kristdemokraterna i Stockholms Stad/läns distriktskansli i Gamla Stan i Stockholm. Arbetet kommer till största del utföras tillsammans med KDU:s lokala organisationer runt om i hela Sverige och inte på rikskansliet.

Bakgrund i ungdomsförbundet är en merit men inget krav. Du bör bo i Stockholm, eller ha möjlighet att bosätta dig här under anställningen. Tjänsten tillträdsenligt överenskommelse. Lön utgår efter resultat av löneförhandling. Vi är en ungdomsorganisation och söker därför personal under 30 år. Gå gärna in på www.kdu.se och läs om vår organisation.

Frågor besvaras av
Personalansvarig Kalle Bäck, 08-723 25 32, kalle@kdu.se
Förtroenderådsutskottets ordförande Christian Carlsson , 0768 -93 71 55, christian.carlsson@kdu.se

Ansökan, meritförteckning, lönekrav och referenser ställs till Kalle Bäck, Box 2373, 10318 Stockholm eller till [ mailto:kalle@kdu.se ]kalle@kdu.se, tillhanda senast den 21 december 2012.