KDU Riks söker organisationssekreterare till hösten 2017

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag ca 5600 medlemmar över hela landet. Organisationen består av 24 distrikt. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att diskutera politik och att föra ut våra politiska åsikter, och på så sätt förändra samhället. Det innebär bland annat att vi arbetar mycket med skolbesök, kampanjer och med att skriva insändare och artiklar.

Nu satsar KDU på att bygga en stark organisation inför riksdagsvalet 2018 och europarlamentsvalet 2019. Vi söker därför en person på 100 % som skall arbeta med att stödja och utveckla arbetet i KDU:s distrikt runt om i landet. Dina arbetsuppgifter kommer att variera men du kommer bland annat att ansvara för medlemsregistrering, kampanjstöd, kontinuerlig medlemskontakt, agera ständig sekreterare till KDU:s utskott samt anordna riksevenemang. Du kommer i perioder arbeta självständighet för att under andra stunder få dina uppgifter delegerade från generalsekreteraren och förbundsordföranden. I arbetet kommer du även att följa upp lokala kampanjaktiviteter med utbildningsstöd av nya medlemmar och funktionärer. Som organisationssekreterare är du en del av rikskansliet och kommer därför även att ha arbetsuppgifter som är en del av kansliets verksamhet. Du sköter kontakten mellan medlemmarna och KDU Riks och skall således ha en tillgänglig tillvaro. Tjänsten innebär mycket resande.

Vi söker en person som har god föreningsvana. Du bör ha kunskap, erfarenhet och tankar kring utvecklingsarbete och förändringsprocesser i en organisation. Att vara utåtriktad och ha lätt att ta kontakt är ett måste för det här jobbet. Du skall dela de kristdemokratiska värderingarna och bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi värderar formellt och informellt förvärvad kunskap likvärdigt.

KDU:s rikskansli är placerat i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med Kristdemokraternas partikansli och andra organisationer som ingår i den kristdemokratiska familjen. Arbetet kommer till största del utföras tillsammans med KDU:s lokala organisationer runt om i hela Sverige och inte på rikskansliet.

Bakgrund i ungdomsförbundet är en merit men inget krav. Du bör bo i Stockholm, eller ha möjlighet att bosätta dig här under anställningen. Tjänsten tillträds den 1:a september och under augusti kommer en introduktion av arbetet att genomföras. Lön utgår efter resultat av löneförhandling. Vi är en ungdomsorganisation och söker därför personal under 30 år. Gå gärna in på www.kdu.se och läs om vår organisation.

Frågor besvaras av

Generalsekreterare Fredrik Bergström, 076-527 25 34, fredrik@kdu.se

Inkom med din ansökan till fredrik@kdu.se senast 31 maj . Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och lönekrav.

Välkommen med din ansökan!