KDU Riks söker organisationssekreterare

fs_loggaKristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag ca 4900 medlemmar över hela landet. Organisationen består av 25 distrikt. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att diskutera politik och att föra ut våra politiska åsikter, och på så sätt förändra samhället. Det innebär bland annat att vi arbetar mycket med skolbesök, kampanjer och med att skriva insändare och artiklar.

Redan nu satsar KDU på att bygga en stark lokal organisation i hela Sverige inför valet 2018. Vi söker därför en person på 100% som skall arbeta med att stödja och utveckla arbetet i distrikten. Detta kommer ske genom att kontinuerligt informera, stödja och inspirera distrikten genom besök, samtal via telefon och e-post. Du kommer också att arbeta med punktinsatser för stärkande av KDU:s organisationer på prioriterade områden och att stödja arrangerandet av rikskampanjer lokalt. I arbetet kommer du även att följa upp lokala kampanjaktiviteter med utbildningsstöd av nya medlemmar och funktionärer. Tjänsten innebär mycket resande. Som organisationssekreterare är du en del av rikskansliet och kommer även att ha varierande arbetsuppgifter som är en del av kansliets verksamhet.

Vi söker en person har god föreningsvana. Du bör ha kunskap, erfarenhet och tankar kring utvecklingsarbete och förändringsprocesser i en organisation. Att vara utåtriktad och ha lätt att ta kontakt är ett måste för det här jobbet. Du skall dela de kristdemokratiska värderingarna och bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi värderar formell och informellt förvärvad kunskap likvärdigt. Att vara utåtriktad och ha lätt att ta kontakt utgör en viktig del av det här jobbet.

KDU:s rikskansli är placerad i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med Kristdemokraternas partikansli och andra organisationer som ingår i den kristdemokratiska familjen. Arbetet kommer till största del utföras tillsammans med KDU:s lokala organisationer runt om i hela Sverige och inte på rikskansliet.

Bakgrund i ungdomsförbundet är en merit men inget krav. Du bör bo i Stockholm, eller ha möjlighet att bosätta dig här under anställningen. Tjänsten tillträds den 1:a augusti. Lön utgår efter resultat av löneförhandling. Vi är en ungdomsorganisation och söker därför personal under 30 år. Gå gärna in på www.kdu.se och läs om vår organisation.

Frågor besvaras av

Personalansvarig Mario Shevchenko, 08-723 25 34, mario@kdu.se

Inkom med din ansökan till mario@kdu.se senast 19 juni. Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och lönekrav.

Välkommen med din ansökan!