KDU Riks söker grafisk designer till valkampanj och förstagångsväljarutskick

munkbron1Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag ca 4500 medlemmar över hela landet. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att diskutera politik och att föra ut våra politiska åsikter, och på så sätt förändra samhället. Det innebär bland annat att vi arbetar mycket med skolbesök och kampanjer.

Inför nationella valen och valet till Europaparlamentet 2014 kommer KDU att ta fram kampanjmaterial som riktar sig skolungdomar och förstagångsväljare. Som en del av detta kommer också ett utskick till alla förstagångsväljare att tas fram.

Med anledning av detta söker vi nu dig som har kunskaper i grafisk design. Du kommer att ansvara för formgivningen av KDU:s kampanjer och förstagångsväljarutskick tillsammans med förbundsledningen och rikskansliet. Erfarenheter av KDU:s organisation är meriterande men inget krav. Goda kunskaper i programvaran InDesign är meriterande. Vi värderar informella och formella kvalifikationer likvärdigt.

Du kommer att vara projektanställd från och med mitten av oktober och fram till årsskiftet. Anställningen är på deltid, men anställningsgrad och omfattning är dock flexibla. Det är en fördel om du är bosatt i Stockholm, men inget krav.

Frågor besvaras av personalansvarig Kalle Bäck, 08-723 25 32, kalle@kdu.se

Ansökan, arbetsprov, meritförteckning, lönekrav och referenser ställs till Kalle Bäck, Box 2373, 10318 Stockholm eller till [ mailto:kalle@kdu.se ]kalle@kdu.se, tillhanda senast den 1 oktober 2013.