KDU reser till USA för att kampanja för Mitt Romney

Sista veckan i den amerikanska presidentvalrörelsen kommer Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) att finnas på plats i USA för att kampanja för det republikanska partiet och deras presidentkandidat, Mitt Romney. Delegationen består av sju personer och kommer att befinna sig i vågmästarstaten Virginia och Washington DC mellan den 30 oktober fram till valnatten den 6 november.

– För oss i KDU är det självklart att kampanja för Mitt Romney och Paul Ryan. Amerikanska valet handlar först och främst om ekonomin. Vi anser att det är de republikanska kandidaterna som har möjlighet att lösa USA:s ekonomiska situation och föra en politik för att få fler människor i arbete, säger Sara Skyttedal som är KDU:s internationella sekreterare och delegationsledare för resan.

KDU har valt att besöka Virginia som är den stat där Romney själv tror valet kan komma att avgöras. I vågmästarstaterna kommer stämningen vara som allra högst och vi hoppas få en god inblick i republikanernas kampanj. Förrutom att vara republikanska valvolontärer i ett antal städer kommer delegationen även att besöka tankesmedjor och tea party-organisationer med bas både i Washington DC och i andra städer. Dessutom kommer vi träffa kontakter i senaten och svenska ambassaden för att få en bredare bild av det amerikanska valet.

– Obama har visat att han inte lyckats uppfylla de förhoppningar som amerikanska väljare hade inför valet 2008. Vi tycker det är dags att USA får en ny president som kan ge amerikaner en framtid, avslutar Sara Skyttedal.

För mer information:

Sara Skyttedal