KDU nominerar Ebba Busch Thor och Acko Ankarberg Johansson till partiledare för Kristdemokraterna

fs_loggaI helgen arrangeras Kristdemokraternas kommun- och landstingsdagar i Örebro. I samband med detta har Kristdemokratiska Ungdomsförbundets förbundsstyrelse enhälligt beslutat att nominera Ebba Busch Thor och Acko Ankarberg Johansson till partiledare för Kristdemokraterna. Detta meddelades Kristdemokraternas valberedning på lördagsmorgonen.

KDU har inledningsvis önskat att se fler kandidater i den öppna nomineringsprocessen. Vi är glada att vi nu har denna möjlighet och ser nu att det finns två kompetenta personer med erfarenhet som vi tror skulle kunna leda partiet till framgång. Vi hoppas därför att Ankarberg Johansson och Busch Thor kommer att övervägas av valberedningen och utses till huvudkandidater. De två personer vi nominerat anser vi vara relevanta att lyssna in under den hearing som äger rum i mars. Vi vill höra mer om hur de ska vända den negativa tren den för Kristdemokraterna och vilka politiska utmaningar som de vill ge svar på och kommer därefter återkomma med ytterligare besked efter hearingen.

För mer information:

Sara Skyttedal