KDU kampanjar för Conservatives i brittiska valrörelsen

sara_jenasskjortaDen 7 maj är det val i Storbritannien och det ser ut att bli jämnt. För att bidra till en konservativ valseger reser KDU med en delegation på åtta personer till Hampstead and Kilburn mellan den 1-3 maj för att säkra ett mandat för Simon Marcus som är kandidat för Conservatives. Hampstead and Kilburn är ett av de valdistrikt som kan avgöra hur den möjliga majoriteten blir i underhuset och det ser ut att bli väldigt jämnt. Förra valet avgjordes valdistriktet av 42 röster. Då vann Labour, vi hoppas ta tillbaka mandatet nu.

– Hur det går för Storbritannien i valet är viktigt för Europas framtid. I en tid där populistiska partier på både höger- och vänsterkanten vinner mark i våra grannländer vill vi visa vårt stöd för tories. Deras politik är helt klart den bästa för Storbritannien och de förespråkar också en syn på det europeiska samarbetet som i mycket liknar vår egen, säger Sara Skyttedal, KDU:s förbundsordförande

– Det är väldigt viktigt för Sverige att Storbritannien stannar i EU. Även om David Cameron lovat en folkomröstning om landets fortsatta medlemskap är jag fast övertygad om att det är Conservatives som är vägen framåt för en reforminriktad brittisk röst i EU. I en tid då Europa utvecklas i snabbt tempo behöver vi som har en mer realistisk syn på samarbetet vara enade, avslutar Sara Skyttedal.

För mer information:

Sara Skyttedal