FP, KD och MP kör #festfight under hela natten innan valet

I en sista spurt inför söndagens Europaparlamentsval minidebatterar Sara Skyttedal (KD), Erik Scheller (FP) och Jakop Dalunde (MP) på privata fester och sammankomster hela lördag natt. Toppkandidaterna är placerade fyra, femma respektive sexa på respektive partis lista.

Trion med toppkandidater går att beställa runt om i Stockholmsområdet via hashtagen #festfight. Minidebatterna syftar till att höja valdeltagandet och föra ut respektive partis budskap en sista gång. Kampanjen är även ett sätt att nå ut till unga väljare. Drygt 40 procent av väljarna under 30 ser det enligt Sifo som osannolikt att de kommer att rösta i valet, detta är ett demokratiskt problem. Politikerna måste därför synas där väljarna finns.

– Den här valrörelsen slutar först när vallokalerna öppnar. #festfight är vårt sätt att ta våra kampanjer hela vägen in i mål, säger Erik Scheller (FP).

– Många väntar in i det sista med att bestämma sig hur de ska rösta. Vi vill ge väljarna en sista chans att syna skillnaderna, säger Sara Skyttedal (KD).

– Även om politik handlar om allvarliga saker, så måste det inte vara tråkigt. Bjud in oss till din fest så ska vi göra allt för att bli kvällens höjdpunkt, säger Jakop Dalunde (MP).

Presskontakt:

Kalle Bäck