KDU – det borgerliga alternativet

IMG_9091

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) är det borgerliga alternativet till höger. Vår främsta uppgift är att snarast sparka ut sossarna från Rosenbad. Sverige behöver en borgerlig regering.

Vi finns för dig som vill att vårt land ska fortsätta bygga på de värderingar som historiskt har gjort Sverige starkt – och du har nu chansen att gå med i landets främsta organisation för frihet, ansvar och gemenskap.

KDU vill underlätta i vanliga människors vardag med en politik för starkare familjer, sänkta skatter och mer frihet – för jobb och företagande samt en skola med kunskap i fokus.

Tryggheten måste också finnas där i hela landet. Vi i KDU vill därför se en mer realistisk invandringspolitik och en högre ambition med integrationen. Det krävs en politik för lag och ordning med fler poliser, hårdare straff för vålds- och sexualbrott och tuffare tag mot terrorismen. KDU arbetar dessutom för ett starkare försvar av Sverige.

KDU är ett förbund som står upp för verklig jämställdhet och vi tar strid mot både vänsterfeminister och islamister som hotar densamma. Vi är också övertygade om att Sverige behöver ett värderingsskifte för att pressa tillbaka ungas psykiska ohälsa. Tycker du som oss? Gå med i KDU – det borgerliga ungdomsförbundet.

Christian Carlsson
Kristdemokratiska Ungdomsförbundet