Aron Modig ordinarie ledamot i UNR:s styrelse

Kristdemokratiska Ungdomsförbundets (KDU) ordförande Aron Modig är numera ordinarie ledamot i styrelsen för Ungdomens Nordiska Råd (UNR). Detta blev klart sedan Raine Klemola från KD-Unga (Finland) valt att lämna sin plats. UNR är ett forum för de politiska ungdomsorganisationerna i Norden, som har ett tätt samarbete med Nordiska rådet. Aron Modig var sedan tidigare ersättare i UNR:s styrelse.

– Det känns både roligt och inspirerande att få ta plats som ordinarie ledamot i UNR:s styrelse. Samarbetet i Norden är viktigt för att vi ska kunna möta framtidens gemensamma utmaningar. De nordiska länderna står inför samma problem och möjligheter i många avseenden och vi vinner alla på mer samarbete på flera olika nivåer, säger Aron Modig.

– Vi unga kristdemokrater kommer att intensifiera vårt samarbete under hösten för att stärka kristdemokratin bland Nordens unga. KDU är och kommer att fortsätta vara en drivande kraft i detta arbete, inte minst inom ramen för vår samarbetsorganisation KDUN, avslutar Aron Modig.

UNR:s nästa session äger rum 26-28 oktober i Helsingfors, Finland.