Christian Carlsson vald till ny KDU-ordförande

kduKristdemokratiska Ungdomsförbundet
Kalmar 30 oktober 2016

Christian Carlsson valdes idag enhälligt till ny förbundsordförande för Kristdemokratiska ungdomsförbundet (KDU). Han valdes vid förbundets riksmöte som äger rum i Kalmar den 29-31 oktober.

– Det känns fantastiskt att få ett så starkt stöd att leda Kristdemokratiska Ungdomsförbundet. KDU är idag det borgerliga alternativet till höger i svensk politik och vi är ett förbund som står enat. Vår viktigaste uppgift är att se till att Sverige snarast får en borgerlig regering. Vi tänker göra vad vi kan för att sparka ut sossarna från Rosenbad, oavsett om Jan Björklund och Liberalerna vill ha dom kvar, säger Christian Carlsson.

KDU kommer fortsätta att arbeta för en realistisk migrationspolitik och en ambitiös integrationspolitik, som vågar ställa krav, men också för att Sverige ska bli ett friare och tryggare land för vanliga människor.

– Vi behöver sänka skatterna och reformera arbetsmarknaden så att vanliga människors ekonomiska utrymme ökar och fler kan få jobb. Det ska bli lättare att driva företag så att fler små företag kan växa sig starka. Det stärker Sveriges konkurrenskraft, men skapar också förutsättningar för starkare och friare familjer. Det är vad Sverige behöver, säger Christian Carlsson.

– Sverige ska bli ett friare, men också tryggare land. Det behövs en rättspolitik för rättvisa, med fler poliser och hårdare straff för vålds- och sexualbrott. Vi ska vara tuffa mot terrorismen och när Ryssland rustar upp behövs en försvarspolitik som visar att Sverige är värt att försvara. KDU kräver fördubblade försvarsanslag och svenskt medlemskap i Nato. Ett starkt försvar av Sverige innebär ett starkt försvar av friheten, demokratin och människovärdet, avslutar Christian Carlsson.
För mer information:

Mario Schevchenko